Σάββατο 27 Μαρτίου 2010

Βαθύ δικομματικό το χρώμα του εγκλήματος


Του Ζήκου Τσάβαλου*

Αλητείες! Αυτός ο χαρακτηρισμός ειπώθηκε από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ στην βουλή για τους μελλοντικούς ιδιώτες τάχα, επενδυτές που θα αγοράσουν το έκτρωμα που θα προκύψει από την διάλυση της Ο.Α και την ΑΠΟΛΥΣΗ 8.000 εργαζομένων! Γιατί όμως αυτός ο αυστηρός χαρακτηρισμός; Διότι, όπως είπε, "σήμερα, μέσα σε αυτό το πλαίσιο των υψηλών τιμών πετρελαίου, μέσα στη γενικότερη πίεση που νιώθουν οι αεροπορικές επιχειρήσεις και οι αερομεταφορές, αλητείες θα παρουσιαστούν για να αγοράσουν την Ολυμπιακή, σαν και αυτές που είχαν παρουσιαστεί στους μέχρι τώρα διαγωνισμούς". Η Ο.Α μετά από 50 χρόνια λειτουργίας της με ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΟ δείκτη ασφάλειας πτήσεων έτσι ώστε να την κατατάσσουν μέσα στις ασφαλέστερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο οδεύει, σύμφωνα με τα κατάπτυστα σχέδια του Κ. Χατζηδάκη, στο τέλος της! Αν κάνουμε μια ιστορική αναδρομή θα διαπιστώσουμε ότι καμιά άλλη δημόσια επιχείρηση δεν έχει δυσφημιστεί τόσο πολύ όσο η Ο.Α από το μέτοχο της που στην ουσία είναι το υπουργείο μεταφορών!Οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ απαξίωσαν την Ο.Α διαχρονικά διορίζοντας διοικήσεις ακατάλληλες να χειριστούν ένα τόσο νευραλγικό τομέα όπως τις αερομεταφορές αλλά και την Ο.Α! Έλλειψη στόχου, κακοδιαχείριση, από διοικήσεις που ουδέποτε λογοδότησαν στην δικαιοσύνη!Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή. Ο ένας τα ρίχνει στον άλλονΗ περίπτωση απαξίωσης, λεηλασίας, αποδόμησης, καταστροφής, οικονομικής διαπλοκής και αδιαφάνειας είναι ζωγραφισμένη για πάνω από 15 χρόνια με τα πιο έντονα δικομματικά "χρώματα" και πολιτικές στο πρόσωπο της ΟΑ . Είναι το κατεξοχήν τους έργο για το οποίο κατηγορεί ο ένας τον άλλον ποιος ήθελε μια καλύτερη ιδιωτικοποίηση, ποιος είχε τους λιγότερους η περισσοτέρους συμβασιούχους, ποιος παρήγαγε το λιγότερο επιχειρησιακό έργο. Έχουμε δει όλες τις καταστροφικές πολιτικές των δυο κομμάτων στην μεταπολίτευση με τις 36 διοικήσεις τους να κάνουν πάρτι αλλά και παρέλαση από εδώ. Λογοδότησε καμία ποτέ στη στη Βουλή; Σε καμιά εξεταστική επιτροπή; Σε κανένα δικαστήριο για τα τεράστια κενά που άφησαν πίσω; Τα εγκλήματα δεν είχαν ηθικό αυτουργό; Ή ήταν απλά λάθη; Τώρα, φωνάζουν "τέλος εποχής", λες και κανείς ποτέ δεν την διοίκησε, κανείς ποτέ δεν την διαχειρίστηκε.Ο καταστροφικός, όπως αποδείχθηκε εμπράκτως, νόμος 3185 του 2003 της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και του τότε υπουργού κ. Βερελή, τεμάχισε την εταιρεία σε δύο κομμάτια προκαλώντας την αντίδραση των ιπταμένων συνοδών και φροντιστών, με 76 ημέρες απεργίας γιατί ο συγκεκριμένος νόμος προέβλεπε την διάλυση των εργασιακών τους σχέσεων και την απόλυση 260 συναδέλφων τους. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι πρώτη φορά η βουλή νομοθέτησε απολύσεις εργαζομένων-παρ' όλα αυτά η ΝΟΑ( Νέες Ολυμπιακές Αερογραμμές) το πρώτο χρόνο λειτουργίας της παρουσίασε 80.εκ ευρώ έλλειμμα! Αυτό αποδεικνύει την εκ των προτέρων αποτυχία τέτοιου είδους εγχειρημάτων μιας και στόχος είναι μόνον οι εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων κι όχι η εύρυθμη λειτουργία μιας επιχείρησης! ΠΑΣΟΚ και ΝΔ υπηρετούν πιστά το νεοφιλελεύθερο δόγμα που λέει ότι για όλα φταίνε οι εργαζόμενοι και οι εργασιακές τους σχέσεις!Φτάνουμε σήμερα στο 2008 όπου ο ακραίος νεοφιλελεύθερος υπουργός της ΝΔ να προαναγγέλλει το οριστικό κλείσιμο της Ο.Α! Προσπαθεί μάλιστα να το περιγράψει χρησιμοποιώντας την έκφραση με "λογική και ευαισθησία"! Λέγοντας ψέματα στον Ελληνικό λαό ότι δήθεν η Ο.Α επιβαρύνει το δημόσιο χρέος και άρα το φορολογούμενο πολίτη με 1 εκ.ε υρώ την ημέρα! Όσες φορές του έχει ζητηθεί να καταθέσει επίσημα στοιχεία ΔΕΝ το΄χει κάνει!Επίσης ψέματα λέει στους εργαζόμενους, αλλά και στην ελληνική κοινωνία για τάχα αποκατάσταση τους μέσα από συνταξιοδοτικά προγράμματα πενίας που τα χαρακτηρίζει εθελούσιες αλλά και για δήθεν μετακινήσεις στο δημόσιο χωρίς καμία εγγύηση!Οι εργαζόμενοι στην ΟΑ δεν είναι κίνημα συνταξιούχων κύριε υπουργέ για να τους τάζετε "καθρεφτάκια" ώστε να συναινέσουν στο έγκλημα ενάντια στο δημόσιο πλούτο της χώρας. Το σχέδιο έκτρωμα του ακραίου νεοφιλελεύθερου υπουργού της κυβέρνησης, κ. Χατζηδάκη, αφήνει στον δρόμο και στην ανασφάλειά τους 8.000 εργαζόμενους, απολύοντάς τους! Όπου εφαρμόστηκαν οι πολιτικές ιδιωτικοποιήσεις, είχαν καταστροφικά αποτελέσματα, για τους εργαζόμενους, τους πολίτες, αλλά και την ασφάλεια των αερομεταφορών. Αλήθεια, κ. Υπουργέ, στη νέα εταιρεία - όπου οι έμπειροι, εκπαιδευμένοι και εξειδικευμένοι εργαζόμενοι της, θα βρεθούν στον δρόμο - μπορείτε να εγγυηθείτε στους πολίτες ότι θα πετούν με ασφάλεια; Φυσικά και ΟΧΙ!Σοβαρότατες επιπτώσειςΤο ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ στις αερομεταφορές αλλά και στον σιδηρόδρομο. Η ασφάλεια δεν συμπεριλαμβάνεται στους περίφημους δείκτες που μας πλασάρουν. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε έναν ΟΣΕ, μια ΟΑ που να έχουν πραγματικά σταθερό, αμετάβλητο δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα πέρα από επιχειρηματικό, εάν δεν εξασφαλίσουμε σήμερα την ιδεολογική, προγραμματική ήττα των νεοφιλελεύθερων δογμάτων που τα δυο κόμματα αγκαλιάζουν.Απαντώντας στο μεγάλο πολιτικό ζήτημα για την ΟΑ ιδιωτική ή δημόσια, απαντάμε δημόσια, ενιαία, εθνικός αερομεταφορέας. Όχι στο καρτέλ των αερομεταφορών στην Ε.Ε, ούτε στο ιδιότυπο καρτέλ που προσπαθούν να δημιουργήσουν στην χώρα μας.Μετά το καμποτάζ στην ακτοπλοΐα, έγινε το μεγάλο πάρτι των επιδοτήσεων των άγονων γραμμών. Κάτι τέτοιο θέλουν να δημιουργήσουν και στην αεροπορία.Βεβαίως όλα αυτά τα σχέδια είναι ενάντια στην ανάπτυξη της χώρας, στην κοινωνική συνοχή της και στον τουρισμό. Δεν είναι διατεθειμένος αποδεδειγμένα κανένας ιδιώτης να λειτουργήσει ασκώντας κοινωνική πολιτική σεβόμενος τις ιδιομορφίες της χώρας μας (βλέπε νησιά και ακριτικές περιοχές).Προβλήματα που θα φανούν αμέσως από το επόμενο καλοκαίρι κιόλας. Το μόνο που ενδιαφέρει τον οποιοδήποτε ιδιώτη, είναι το κέρδος και πώς η εταιρεία θα είναι ανταγωνιστική στο μεγάλο θεό, την αγορά. Αυτές οι πολιτικές απορυθμίζουν, διαλύουν την κοινωνική συνοχή, εξαθλιώνουν τους εργαζόμενους, οδηγούν σε τρομερές ελλείψεις (βλέπε παιδεία, υγεία). Είναι αδιέξοδες πολιτικές!Αυτό αποδεικνύεται εύκολα βλέποντας τις νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις (πρόσφατα στην Αγγλία και ΗΠΑ), να επιδοτούν τις ζημιές μεγάλων τραπεζών, να κοινωνικοποιούν δηλαδή τις ζημιές τους, αλλά όταν πρόκειται να επιδοτήσουν ή να στηρίξουν οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία, που είναι ουσιαστικά περιουσία του λαού, τότε δηλώνουν ότι είναι ενάντια στον ανταγωνισμό!Διέξοδος σε αυτές τις πολιτικές που διαχρονικά κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, χέρι-χέρι με την ΕΕ εφαρμόζουν, είναι η καταδίκη του δικομματισμού και μια άλλη ριζοσπαστική αριστερή πολιτικοοικονομική κοινωνική πρόταση με επίκεντρό της τον άνθρωπο και όχι τα σκάνδαλα, τα καρτέλ της off shore εταιρείες, τον πλουτισμό των στελεχών, που μονίμως αναμειγνύονται σε σκάνδαλα και οδηγούνται στην διαφθορά, αρρώστια που ταλαιπωρεί και την κυβέρνηση του κ. Καραμανλή.Το εργατικό κίνημα πρέπει να απορρίψει αγωνιστικά τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις και τις αντεργατικές υποδείξεις της ΕΕ, να χαράξει μια νικηφόρα πορεία, αγωνιστικά, μαζικά και με όρους κινήματος.ΠροτάσειςΟι προτάσεις, σχετικά για την δημόσια, ασφαλή, σύγχρονη, αποτελεσματική Ο.Α είναι οι εξής• Να αρχίσει άμεσα εθνικός διάλογος που θα καταλήξει σε ειδική νομοθέτηση στη βουλή με στόχο να υπάρξει πλήρης, καταγεγραμμένη οικονομική, επιχειρησιακή στρατηγική για την τοποθέτηση διοίκησης, που θα απολογείται για τους καταρτισμένους ετήσιους στόχους του, διασφαλίζοντας την δημόσια ΟΑ σε ενιαίο όμιλο, ενιαία στρατηγική, διακριτό, κοινωνικό και εθνικό ρόλο.• Να αξιοποιηθούν άμεσα τα επιδικασθέντα τεράστια ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ του κρατικού χρέους προς την ΟΑ. Να υπάρξει πλήρης καταγραφή με τεκμηριωμένη μελέτη των χρεών του δημοσίου και άλλων οργανισμών προς την Ο.Α. Να απορριφθεί ο εποπτικός ρόλος της Ε.Ε, που έχει στόχο να ενδυναμώσει τα καρτέλ των 3-4 mega-carriers στην Ευρώπη και να επιτευχθούν συμμαχίες με άλλες χώρες που αντιμετωπίζουν την εξαφάνιση των δικών τους εθνικών αερομεταφορέων.• Να εκπονηθεί άμεσα επιχειρησιακό σχέδιο πλήρους οργανωτικής και λειτουργικής ανασυγκρότησης του Ομίλου, με χρονικό βάθος πενταετίας-δεκαετίας, που θα βάζει την Δημόσια ΟΑ σε μια τροχιά σύγχρονης, αποδοτικής και αναπτυξιακής πορείας, με αξιοποίηση της υψηλής διοικητικής, επιχειρησιακής και τεχνικής κατάρτισης όλου του προσωπικού της και ιδιαίτερα των δυνατοτήτων της Τεχνικής Βάσης της (διεθνές επισκευαστικό κέντρο).• Να καλυφθούν άμεσα και με πλήρως διαφανείς και συμφέρουσες για την εταιρεία διαδικασίες, οι ανάγκες σε μονάδες του στόλου, καθώς επίσης και σε μόνιμο προσωπικό λύνοντας την ομηρία των χιλιάδων συμβασιούχων.• Σύμπραξη για τον εισερχόμενο τουρισμό με τον ΕΟΤ, με διαμόρφωση ειδικών πακέτων, ολοκληρωμένου εισερχόμενου τουρισμού.
* Ο Ζήκος Τσάβαλος αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ένωσης Ιπταμένων Συνοδών και Φροντιστών, μέλος της επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ Αεροδρομίου.
.
---------------------------------------------------------------------------

Οι δέκα προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την Ολυμπιακή
  1. Ανακοίνωση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και όχι διαπραγμάτευση για την απόφαση στήριξης της Ολυμπιακής Αεροπορίας όπως έκανε ο κ. Μπράουν με τη Halifax Bank of Scotland.
  2. Δεύτερον, ο δείκτης ασφαλείας κεντρικό στοιχείο στην αναδιοργάνωση των αερομεταφορών στη χώρα μας.
  3. Τρίτον, προσανατολισμός σε έναν νέο στόλο, ο οποίος θα ελαχιστοποιεί το κόστος συντήρησής του, δηλαδή θα στηρίζεται σε μικρό αριθμό τύπων αεροπλάνων.
  4. Τέταρτον, λειτουργική και διοικητική αυτοτέλεια πλήρης των ΔΕΚΟ και των διοικήσεών τους.
  5. Πέμπτον, ισότιμες και αμοιβαία επωφελείς στρατηγικές συμμαχίες με αεροπορικές εταιρίες διεθνείς.
  6. Έκτο, σύμπραξη με τον ΕΟΤ και ειδικά πακέτα ολοκληρωμένου τουρισμού.
  7. Έβδομο, αναβάθμιση της τεχνικής βάσης σε διεθνές επισκευαστικό κέντρο.
  8. Όγδοο, πλήρης αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο είναι πολύτιμο. Είναι κρίμα να ξεριζώνουμε τα τριαντάφυλλα.
  9. Ένατο, εθνικός διάλογος για να υπάρξει πλήρως καταγεγραμμένη η οικονομική και επιχειρησιακή στρατηγική για την εταιρία και ανάλογη τοποθέτηση της διοίκησης διακομματικά.
  10. Δέκατο και τελευταίο, ένταξη της Ολυμπιακής σε ένα νέο πρόγραμμα συνδυασμένων εθνικών μεταφορών με οδικές, σιδηροδρομικές και θαλάσσιες μεταφορές.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου